Rury pawęży wykonane są ze stali nierdzewnej 304 (V2A). Ze względu na wyższą zawartość węgla ma wyższą odporność niż stal nierdzewna 316 (V4A) o tej samej grubości ścianki, ale wymaga konserwacji gdzy używamy pontonu w słonej wodzie. Stal nierdzewna, zarówno V2A, jak i V4A, nie jest, jak się twierdzi lub często zakłada, odporna na korozję, taką jak złoto lub nikiel, ale może, dzięki swoim składnikom stopowym, jak chrom, nikiel i molibden, tworząc tak zwaną warstwę pasywną w połączeniu z tlenem otaczającego powietrza. Ta mikroskopijnie cienka warstwa pasywna o grubości około 0,6 μ jest prawdziwą ochroną antykorozyjną stali nierdzewnej. Efekty chemiczne (słona woda - związki chlorowane), mechaniczne (instalacje silnika) lub jonizujące (przenoszenie jonów metali obcych przez przecieranie tkaniną różnych metali) mogą selektywnie uszkodzić tę warstwę pasywną. W tych miejscach stal nierdzewna nie jest już chroniona i powstają plamy korozji, które rozszerzają się w sposób ciągły, ponieważ w tym obszarze nie można utworzyć warstwy pasywnej.
Konstrukcja pawęży Rury pawęży wykonane są ze stali nierdzewnej 304 (V2A). Ze względu na wyższą zawartość węgla ma wyższą odporność niż stal nierdzewna 316 (V4A) o tej samej grubości ścianki, ale wymaga konserwacji gdzy używamy pontonu w słonej wodzie. Stal nierdzewna, zarówno V2A, jak i V4A, nie jest, jak się twierdzi lub często zakłada, odporna na korozję, taką jak złoto lub nikiel, ale może, dzięki swoim składnikom stopowym, jak chrom, nikiel i molibden, tworząc tak zwaną warstwę pasywną w połączeniu z tlenem otaczającego powietrza. Ta mikroskopijnie cienka warstwa pasywna o grubości około 0,6 μ jest prawdziwą ochroną antykorozyjną stali nierdzewnej. Efekty chemiczne (słona woda - związki chlorowane), mechaniczne (instalacje silnika) lub jonizujące (przenoszenie jonów metali obcych przez przecieranie tkaniną różnych metali) mogą selektywnie uszkodzić tę warstwę pasywną. W tych miejscach stal nierdzewna nie jest już chroniona i powstają plamy korozji, które rozszerzają się w sposób ciągły, ponieważ w tym obszarze nie można utworzyć warstwy pasywnej. Pierwszym krokiem po pływaniu w słonej wodzie jest umycie pawęży słodką wodą i całkowite wysuszenie. Jeśli Takacat jest używany jako załącznik, nie jest konieczne płukanie podkładów świeżą wodą przed powrotem na jacht, to znaczy nie zawsze bezpośrednio na plaży lub w porcie, z wyjątkiem kilkudniowe wycieczki. Wewnętrzne strony rur pawęży można wyciągnąć za pomocą wyjątkowo długiej szczotki do butelek. Podczas używania szczotki do butelek upewnij się, że drut szczotki jest również wykonany ze stali nierdzewnej (aby uniknąć jonizacji). Jeśli powstają plamy korozji, można je usunąć za pomocąśrodka do czyszczenia stali nierdzewnej, co umożliwia również rekonstrukcję warstwy pasywnej. Jeśli pojazd musi stale pracować w słonej wodzie, zaleca się spryskanie opcjonalnych rur pawęży i kół zamachowych odpornym na wodę morską ochraniaczem ze stali nierdzewnej. Polecamy produkty sprawdzane i używane przez nas -> https://activegames.pl/pl/c/Czyszczenie-i-konserwacja/200 Bezobsługową odporność na korozję można uzyskać jedynie poprzez galwaniczną obróbkę powierzchniową rur pawęży, na przykład przez niklowanie lub złocenie twarde. Podczas instalowania silnika zaburtowego należy bezwzględnie upewnić się, że wsporniki montażowe silnika zaburtowego nie spadną na górną belkę pawęży i nie spowodują nacisku. uszkodzenie strukturalne. W razie potrzeby użyj płytki dystansowej (można przykręcić pod płytą ze stali nierdzewnej wewnętrznej płyty pawęży). Panele pawęży wykonane są z klejonej sklejki łodziowej z dodatkową powłoką ochronną. Panele drewniane należy regularnie sprawdzać pod kątem uszkodzeń / ścierania i w razie potrzeby przemalowywać. Panele pawęży nie są zaprojektowane jako stałe łóżko wodne. Jeśli łódź musi pozostać dłużej w wodzie, lusterka wsteczne należy przykryć dodatkową powłoką ochronną lub zaprojektować jako płyty GFK / karbonowe. Mata ochronna może być umieszczona między nimi, aby śruby wahliwe i przeciw kołnierze mocowania silnika nie pozostawiły śladów na płytach pawęży. Rury pawęży nie powinny być używane jako wsporniki zaczepu. Do holowania służą tylko pierścienie pociągowe z tyłu i z przodu. Transport na żurawiu Najlepszym sposobem transportu na żurawiku jachtu jest włożenie i zabezpieczenie szekli przez otwory w wsporniku koła pawęży. Można je następnie wykorzystać jako tylne pozycje podnoszenia. Na dziobie najlepiej narysować linię, która działa jak szalik, który podpiera pod łodzią. Normalnie ta linia jest prowadzona przez zewnętrzne D-ringi w sporcie lub środkowe D-ringi w LX, dzięki czemu uprząż nie zsunie się, gdy zostanie podniesiona. Przy niesprzyjającej pogodzie zaleca się złapanie Takacata ze względu na możliwe obciążenia szczytowe w punktach podnoszenia. Straty ciśnienia w pontonach Kadłuby pompowane Takacata są wyposażone z tyłu w zawory bezpieczeństwa. Dlatego w przypadku silnego nasłonecznienia ewakuowane jest niebezpieczne nadciśnienie, aby uniknąć uszkodzenia węży transportowych. Jeśli temperatura zewnętrzna ponownie spadnie, ciśnienie powietrza może nie być już prawidłowe. Dlatego przed każdą jazdą zawsze sprawdzaj prawidłowe wartości ciśnienia powietrza przewodów nośnych i podłogi wysokociśnieniowej. Jeśli ciepło zmienia się w ciągu dnia, zawsze sprawdzaj wartości ciśnienia wszystkich elementów wypełnionych powietrzem i koryguj je do prawidłowych wartości ciśnienia, aby uniknąć uszkodzeń. Podłoga wysokociśnieniowa nie jest wyposażona w zawór bezpieczeństwa. Dlatego należy unikać nadmiernego nasłonecznienia podłogi wysokociśnieniowej i w razie potrzeby sprawdzić i skorygować wartości ciśnienia powietrza. Jeśli harmonogram nie jest używany, zaleca się przechowywanie go w cieniu lub pod osłoną, aby uniknąć nadmiernego nagrzewania i zwiększonego sprężonego powietrza w rurach wsporczych i na dnie wysokiego ciśnienia. Nadmuchiwana łódź, która pozostaje napompowana przez kilka dni, może stracić ciśnienie. Zgodnie z ISO 6185 dopuszczalna jest strata ciśnienia o 20% w ciągu 24 godzin. W pontonach gniazda zaworów mogą się nieco osiadać po produkcji z powodu wahań i ruchów ciepła, umożliwiając ucieczkę powietrza. W tym przypadku w skrzynce naprawczej znajdują się dwa klucze do zaworów. Klucz z mniejszymi zębami jest kompatybilny z zaworami wlotowymi / wylotowymi powietrza Halkey-Roberts, klucz z grubszymi zębami jest kompatybilny z obydwoma zaworami bezpieczeństwa nadciśnienia. Najpierw pozwól, aby powietrze wydostało się z odpowiedniej komory, a następnie przytrzymaj wewnętrzny korpus zaworu od zewnątrz, delikatnie obróć wkładkę zaworu w lewo odpowiednim kluczem zaworu, aby zmniejszyć tarcie poślizgowe może zadziałać, a następnie ręcznie obrócić w prawo. Serwis - konserwacja Regularnie sprawdzaj zawory, szwy, wstążki, oczka, pierścienie, śruby, nakrętki i obręcze Takacat. Pontony są bardziej żywe niż plastikowy kadłub, a ciągły ruch może powodować uszkodzenia zmęczeniowe. Ważne jest, aby pontony i podłoga wysokociśnieniowa były wystarczająco napompowane. Niewystarczające ciśnienie w komorze skutkuje większą wodoodpornością, a tym samym zmniejszoną prędkością obrotową. Regularnie sprawdzaj połączenia pontonu na rufie, kadłubie i innych połączeniach rur. W przypadku zdejmowanych pontonów ważne jest, aby powierzchnie i krawędzie punktów styku podłóg i pontonów były czyste i wolne od brudu i kamieni, aby tarcie nie uszkodziło punktów styku.